Εμβολιαστικά κέντρα θα δημιουργηθούν σε όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στο MEGA, είπε πως έχει ζητηθεί από τα Πανεπιστήμια να δηλώσουν τους χώρους που θα μπορούσαν να γίνουν εμβολιαστικά κέντα.
Ο σχεδιασμός θα προχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες.
«Έχουμε ζητήσει ως κυβέρνηση από τα πανεπιστήμια να μας δώσουν κατάλογο με όλους τους χώρους τους, όπου θα μπορούσε να δημιουργηθεί εμβολιαστικό κέντρο. Αναμένουμε τις ακριβείς λίστες για τις τοποθεσίες, ώστε να σχεδιαστεί τις επόμενες εβδομάδες η δημιουργία των εμβολιαστικών κέντρων σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας».
Υποστήριξε μάλιστα ότι παρόμοιες σκέψεις υπάρχουν και για τα σχολεία. «Είναι διαφορετική η συνθήκη για τα ανήλικα παιδιά για τον εμβολιασμό τους, χρειάζεται συναίνεση από το γονέα. Αλλά θα συζητηθεί τι θα γίνει και με αυτό το θέμα», είπε.
Να εμβολιαστούν εκπαιδευτικοί και μαθητές»
Σχετικά με το ενδεχόμενο υποχρεωτικών εμβολιασμών στους εκπαιδευτικούς, η κ. Κεραμέως τόνισε πως προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας είναι η επιστροφή στην δια ζώσης εκπαίδευση.
«Είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης να επιστρέψουμε στη διά ζώσης εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες. Συζητάμε με τους ειδικούς το πώς θα διασφαλίσουμε αυτή την επιστροφή. Το εμβόλιο είναι ένα υπερόπλο που έχουμε, που πέρυσι δεν το είχαμε. Έχει εμβολιαστεί μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών, περίπου 3 στους 4, αλλά αυτό δεν αρκεί. Πρέπει να ενισχύσουμε το τείχος ανοσίας. Άνοιξε και η πλατφόρμα για τους μαθητές μας, από 15 ετών και πάνω. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές μας να εμβολιαστούν, να αξιοποιήσουν αυτό το μοναδικό δώρο της επιστήμης, το πιο ισχυρό όπλο που έχουμε απέναντι στην πανδημία. Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά. Θα προχωρήσουμε τις συζητήσεις με τους ειδικούς και όταν είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ανακοινώσεις, θα τοποθετηθούμε συνολικά. Οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν άμεσα».
«Καθαρά βελτιωτικός ο χαρακτήρας της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών – Παρακράτηση μισθού σε όποιον δεν συμμετέχει»
Αναφερόμενη στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση που έχει συγκεντρώσει «πυρά» από καθηγητές και μαθητές, υποστηρίζει πως ο νέος τρόπος αξιολόγησης είναι καθαρά βελτιωτικός.
«Αύριο εισάγεται στη Βουλή ένα νομοσχέδιο που δίνει μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς. Μπορούν να επιλέγουν το βιβλίο από το οποίο θα διδάξουν, τον τρόπο που θα αξιολογούν τους μαθητές. Ενισχύουμε εκπαιδευτικούς σε θέσεις ευθύνης και αποκεντρώνουμε το σύστημα, βγάζουμε εξουσίες από τους κεντρικούς φορείς προς όφελος της σχολικής ομάδας. Αυτό έρχεται μαζί με μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία. Εγκαθιστούμε ένα σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Στόχος είναι να βελτιώνονται οι εκπαιδευτικοί μας, οι άριστοι επιβραβεύονται με μόρια ώστε να ανέβουν βαθμίδες στην εκπαίδευση, και για όσους κρίνεται ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, προβλέπεται η επιμόρφωσή τους για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου».
Σχετικά με το «πολλαπλό» βιβλίο, είπε πως «η ύλη είναι μία. Υπάρχει πρόγραμμα σπουδών. Βάσει του προγράμματος σπουδών θα γράφονται περισσότερα του ενός βιβλία. Όλα αυτά θα είναι διαθέσιμα ψηφιακά και ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να παραπέμψει τους μαθητές σε πολλές πηγές ώστε να φύγουμε από τη μηχανική εκμάθηση. Να μπορεί να συνδυάσει ο μαθητής πηγές και να καλλιεργήσει την κριτική του σκέψη», πρόσθεσε.
«Η παρακράτηση του μισθού δε θα είναι συνέπεια της αξιολόγησης, αλλά συνέπεια για όποιον δε συμμετέχει. Η αξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Αλλά δεν έχει οποιαδήποτε δυσμενή συνέπεια για τον εκπαιδευτικό. Αλλά πρέπει να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί, για αυτό και είναι υποχρεωτική», ξεκαθάρισε κλείνοντας η κ. Κεραμέως.