Ανοησίες Γερμανών γερουσιαστών. Στοχοποιούν τους αρνητές της μάσκας στο Βερολίνο!
Το λιγότερο ανόητη και απερίσκεπτη μπορεί να χαρακτηριστεί η ενέργεια της γερμανικής Γερουσίας να δείξει το υπερυψωμένο μεσαίο δάχτυλο μιας ηλικιωμένης κυρίας σε αυτούς που αμφιβάλλουν για την χρησιμότητα της μάσκας.
Ίσως, θα ήταν καλύτερο να μιλήσει με τον ίδιο τρόπο και στο 99% των ανθρώπων της γης που αν και φορούν μάσκα, την φορούν λάθος και τηρούν ελάχιστους κανόνες υγιεινής, ενώ θα έπρεπε να τους τηρούν ΟΛΟΥΣ και με ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ!
Μια διαφήμιση που καταχωρήθηκε σε τοπικές εφημερίδες από τη Γερουσία της γερμανικής πρωτεύουσας στο πλαίσιο μιας εκστρατείας ενημέρωσης του κοινού, δείχνει μια ηλικιωμένη γυναίκα κοιτάζοντας την κάμερα να δείχνει το μεσαίο δάχτυλο, και η λεζάντα να γράφει: «Ένα μεσαίο δάκτυλο για όλους αυτούς χωρίς μάσκα: εμείς τηρούμε τους κανόνες κατά του νέου κορονοϊού».
«Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε μια γλώσσα που ταιριάζει στον χαρακτήρα του Βερολίνου και που τονίζει τη δραματική κατάσταση που προκαλεί η πανδημία – και το καταφέραμε», δήλωσε στον Guardian ο εκπρόσωπος του τουριστικού πρακτορείου Visit Berlin που σχεδίασε την ανόητη καμπάνια.
Το μοτίβο με κάποιον/α θυμωμένο/η συνταξιούχο είναι μέρος μιας ευρύτερης εκστρατείας που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο με μια σειρά αφισών στα γερμανικά, τα αγγλικά, τα τουρκικά και τα αραβικά, με παρόμοια δήθεν αυθόρμητα, κάπως χιουμοριστικά, αλλά λιγότερο επιθετικά σλόγκαν όπως το «Φορέστε μάσκες. Για να μην σβήσουν τα φώτα».
Στο παρελθόν, η εταιρεία μέσων μαζικής μεταφοράς του Βερολίνου BVG κέρδισε πολλά βραβεία για μια διαφημιστική καμπάνια που αποδέχεται, παρά απολογείται για την εικόνα της πρωτεύουσας ως μια χαοτική εκκεντρικότητα σε μια χώρα που υπερηφανεύεται για την αποδοτικότητα και το σεβασμό.
Μια χιουμοριστική διαφήμιση της BVG έλεγε στους επιβάτες ότι “η τιμή ενός εισιτηρίου διαρκείας είναι απολύτως δικαιολογημένη επειδή το κλείσιμο μιας πόρτας λεωφορείου στο πρόσωπο ενός επιβάτη απαιτεί έντονη εκπαίδευση“.
Προερχόμενη από την κυβέρνηση της πόλης, ωστόσο, η νέα εκστρατεία για την πανδημία, με την αλλαγή στον τόνο δεν ικανοποίησε κάθε Βερολινέζο. Το αντίθετο μάλιστα, ειδικά στους λίγους ή πολλούς Γερμανούς πολίτες που διακατέχονται από υψηλό επίπεδο δημοκρατικής συνείδησης.
Αντιδράσεις κομμάτων
Ο τοπικός ηγέτης του CDU της Άγγελα Μέρκελ, Κάι Βέγκνερ, επέκρινε τη γερουσία, της οποίας ηγείται ένας συνασπισμός των Σοσιαλδημοκρατών, του αριστερού κόμματος και των Πρασίνων. «Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή για ανόητα αστεία», είπε.
Ο γενικός γραμματέας του κεντροδεξιού Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος δήλωσε ότι “η εκστρατεία δεν είναι ούτε αστεία ούτε αντισυμβατική, αλλά αλαζονική και επιθετική“.
Ένας ανεξάρτητος εκπρόσωπος είπε ότι “έχουν υποβληθεί μηνύσεις για «υποκίνηση του λαού», καθώς είναι φανερό ότι αυτό το είδος της διαφήμισης στοχοποιεί μια σημαντική κοινωνική μάζα ανθρώπων που έχουν σοβαρά επιχειρήματα κατά της μάσκας”!
Εντούτοις, η τοπική εφημερίδα Tagesspiegel ανέφερε ότι η καμπάνια μάλλον πέτυχε ήδη τον στόχο της, χωρίς όμως να αιτιολογήσει την αναφορά της στην επιτυχία αυτή!
Πάντως, το πρακτορείο Visit Berlin, αναγνώρισε έμμεσα την άστοχη καμπάνια τονίζοντας ότι δεν σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ξανά στο μέλλον την εικόνα με θυμωμένο συνταξιούχο.