Στέλιος Αγγελίδης – Αγγελική Αγγελίδη: και εγένετο φως!
Η υπερηφάνεια του Στέλιου Αγγελίδη ήταν πρόδηλη στα χαρακτηριστικά του κατά τη διάρκεια των εγκαινίων για την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Αγγελικής Αγγελίδη. Ο κορυφαίος δερματολόγος έλαμπε δίπλα στο λευκοντυμένο «αγγελούδι του», όπως αποκαλούσε μερικές ώρες νωρίτερα τη σύζυγό του, για να της ευχηθεί «χρόνια πολλά». Η Αγγελική βίωνε το όνειρό της! Για εκείνο που οραματίστηκε! Για εκείνο που μόχθησε σκληρά!
Και εγένετο φως, το απόγευμα της Πέμπτης 11 Νοεμβρίου, στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων. Κι ας είχε πέσει το σκοτάδι στο Πάρκο Ελευθερίας. Τα χρώματα στους πίνακες της Αγγελικής λειτουργούσαν ως αχτίδες φωτός που ένωναν την Κορέα με την Ελλάδα. Με μία αμφίδρομη επικοινωνία, η οποία περιείχε την κουλτούρα της ασιατικής χώρας, με γνωμικά, αποφθέγματα, παροιμίες και τη φιλοσοφία των Κορεατών, αλλά που ήταν εμπλουτισμένη με όσα πρεσβεύει ο ελληνικός πολιτισμός και ο δυτικός τρόπος ζωής.
Ακόμα και ο πρεσβευτής της Κορέας, Jung II Lee είχε εντυπωσιαστεί. Στην επέτειο των 60 χρόνων από τη διπλωματική διασύνδεση της χώρας του και της πατρίδας μας, η Αγγελική Αγγελίδη αναδείκνυε έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των δύο λαών. Δίχως φτιασιδώματα, χωρίς μακιγιάζ. Μόνο με αλήθειες. Βγαλμένες από την ψυχή του λαού στην Κορέα και στην Ελλάδα.
Πώς να μη νιώθει υπερήφανος ο Στέλιος Αγγελίδης; Η κολώνα της οικογένειάς του, όπως του αρέσει να την χαρακτηρίζει, επιβεβαίωνε στα μάτια κορυφαίων προσωπικοτήτων από κάθε τομέα της ζωής , ότι εκτός από μία εξαίρετη σύζυγος και άριστη μητέρα, ήταν μία πανέμορφη γυναίκα, μία άψογη επαγγελματίας και, πλέον, μία καταξιωμένη ζωγράφος.
«Μελετώντας Ιστορία της Τέχνης, ένιωσα έλξη για τον ασιατικό πολιτισμό και, κυρίως, για τον σχεδόν άγνωστο σ’ εμάς τους Έλληνες, μεγάλο πολιτισμό της Κορέας. Στην έκθεση δεν θα δείτε τα παλ χρώματα της ασιατικής τέχνης ή γυναίκες με παραδοσιακές φορεσιές και χτενίσματα που κοιτάνε προς την Ανατολή. Παρουσιάζω ιστορίες, παροιμίες και ρητά της Κορέας, όπως εντυπώθηκαν μέσα από το δικό μου ελληνικό φίλτρο. Δημιούργησα έργα με στοιχεία από την ιστορία και την κουλτούρα της, δεμένα με αντίστοιχα ελληνικά, κι από αυτό το σμίξιμο προέκυψαν οι πολύχρωμες και ζωντανές ιστορίες που θέλω να διηγηθώ», είχε εξηγήσει η Αγγελική Αγγελίδη το σχέδιό της, παραμονές των εγκαινίων. Τότε που όλοι αγχώνονταν, ενώ εκείνη έδειχνε ήρεμη. Διότι όπως εκμυστηρεύθηκε στους διαδικτυακούς φίλους της, αισθάνεται «τυχερό κορίτσι» με τον Στέλιο Αγγελίδη στο πλευρό της, αλλά και με τους δύο γιους της, τον Αγάπιο Αγγελίδη και τον Δημήτρη Αραπκιλή να τη στηρίζουν, να την εμψυχώνουν, να τη θαυμάζουν.
Όπως τη θαύμασαν όσοι βρέθηκαν στα εγκαίνια, αλλά και τις επόμενες ημέρες στην πρώτη ατομική έκθεση της Αγγελικής Αγγελίδη. Από τους υπουργούς: Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, τους υφυπουργούς Τουρισμού: Σοφία Ζαχαράκη, Αθλητισμού: Λευτέρη Αυγενάκη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: Μαρία Συρεγγέλα, Ανάπτυξης και Επενδύσεων: Χρίστο Δήμα. Το πρωτοποριακό ουράνιο τόξο με σκέψεις, προβληματισμούς, ανησυχίες, συμπεράσματα και απαντήσεις στολισμένα με χρώματα που ένωσε τη χερσόνησο της Άπω Ανατολής με την Ανατολική Μεσόγειο, το Αιγαίο και το Ιόνιο, θαύματα και πολλά επιφανή στελέχη της οικονομικής, επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής. Στα εγκαίνια είδαμε τον πρώην υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος έκανε και τη σχετική προσφώνηση, τη Γεωργία Σαμαρά, σύζυγο του πρώην πρωθυπουργού, τον δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου, Βαγγέλη Μπουρνούς, τον αντιδήμαρχο Αθηναίων, Νίκο Μακρόπουλο, την Κατερίνα Γκαγκάκη, τον Πέτρο Κωστόπουλο, την Άλκηστη Πρίνου, τη Σίσσυ Χρηστίδου, την Ιωάννα Μαλέσκου, την Ντορέττα Παπαδημητρίου, τον Παύλο Σταματόπουλο. Αλλά και τις επόμενες μέρες πέρασαν άνθρωποι της τέχνης, των γραμμάτων, της τηλεόρασης, για να ταξιδέψουν νοητά μέχρι την Κορέα και να μαγευτούν απ’ όσα πρεσβεύει ο πολιτισμός και η κουλτούρα της ασιατικής χώρας, όπως τα αποτύπωσε η έμπνευση της Αγγελικής Αγγελίδη με το ανήσυχο και δημιουργικό πνεύμα της.