15.000 πολίτες αξιολόγησαν τις υπηρεσίες του ΕΣΥ-Ποιες πήραν άριστα και ποιες κάτω από τη βάση

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης κάλεσε τους πολίτες να συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια που λαμβάνουν μέσω SMS, συμβάλλοντας στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας του ΕΣΥ.

Έκκληση στους πολίτες να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των υπηρεσιών των νοσοκομείων του ΕΣΥ απηύθυνε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.
«Καθοριστικής σημασίας είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών. Για τον λόγο αυτόν, καλούνται όσες και όσοι λαμβάνουν SMS με το ερωτηματολόγιο, να αφιερώσουν λίγα λεπτά για να το συμπληρώσουν, συμβάλλοντας στη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας», τόνισε.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσίασαν χθες τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενή στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ που αφορούν το διάστημα 14 Ιουλίου έως 3 Οκτωβρίου. Εστάλησαν 79.237 ερωτηματολόγια και συλλέχθηκαν δεδομένα από 14.800 απαντήσεις που αφορούν στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας από τους πολίτες.
Στην αξιολόγηση συμμετέχουν 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές. Η συνολική βαθμολογία αγγίζει το 4,04 με άριστα το 5. Εξαιρούνται παιδιατρικά, ογκολογικά & ψυχιατρικά νοσοκομεία.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

Τα στοιχεία δείχνουν πολύ υψηλή ικανοποίηση στους άξονες που αφορούν την ποιότητα και την ασφάλεια της φροντίδας, ενώ οι γεωγραφικές διαφορές είναι περιορισμένες.

Την υψηλότερη βαθμολογία ικανοποίησης συγκεντρώνουν η επάρκεια ιατρικού προσωπικού και η επάρκεια εξοπλισμού, 92%.

Ακολουθούν η λήψη κατανοητών οδηγιών πριν το εξιτήριο 91% , η εμπιστοσύνη στο Ιατρικό προσωπικό 84% , η εμπιστοσύνης στο νοσηλευτικό προσωπικό 79% , ο Συντονισμός Φροντίδας & Συνεργασία Τμημάτων 77%, η καθαριότητα θαλάμου νοσηλείας 69%, η συμμετοχή στη Διαμόρφωση Αποφάσεων 61%, η επάρκεια Νοσηλευτικού Προσωπικού 61% και η ποιότητα του φαγητού 48%.

Η σύγκριση αποτελεσμάτων ανά Υγειονομική Περιφέρεια δείχνει ότι το 31% των ασθενών συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο που έλαβαν. Ειδικότερα στην 1η ΥΠΕ απάντησε στις ερωτήσεις το 31% των ασθενών, το 15% της 6ης ΥΠΕ, το 15% της 3ης ΥΠΕ, το 14% της 4ης ΥΠΕ, το 10% της 5ης ΥΠΕ, το 9% της 2ης ΥΠΕ και το 6% της 7ης ΥΠΕ.

Οι Καρδιολογικές και Χειρουργικές Κλινικές συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία ικανοποίησης και την χαμηλότερη οι Παθολογικές.

Η αξιολόγηση των Διοικήσεων από τους ασθενείς

Οι Διοικήσεις των νοσοκομείων, των Υγειονομικών Περιφερειών και το Υπουργείο Υγείας διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο εργαλείο διοίκησης, με στόχο τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Το εργαλείο αυτό, καλύπτει όλες τις πτυχές της ποιότητας που έχουν σημασία για τον ίδιο τον ασθενή. Αποτελεί ένα δυναμικό και όχι στατικό εργαλείο, το οποίο επιτρέπει τη διαχρονική παρακολούθηση και σύγκριση. Διασφαλίζει την ενιαία αποτύπωση των αποτελεσμάτων, καθιστώντας δυνατή την αξιόπιστη και διαφανή σύγκριση σε επίπεδο επικράτειας. Επιτρέπει την πολυεπίπεδη παρακολούθηση της υφιστάμενης κατάστασης και τη λήψη στοχευμένων διορθωτικών μέτρων, σε επίπεδο κλινικής, νοσοκομείου, ΥΠε και σε επίπεδο επικράτειας. Δίνει τη δυνατότητα να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων των Διοικήσεων, ώστε να επανασχεδιαστούν οι πολιτικές, όπου αυτό απαιτείται.

Οι διοικήσεις των νοσοκομείων έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που αφορά το νοσοκομείο τους και λαμβάνουν μέτρα βελτίωσης, όπου τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δεν είναι ικανοποιητικά.
Το υπουργείο Υγείας, παρακολουθεί συστηματικά την πορεία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης ανά κλινική, ανά νοσοκομείο και ανά ΥΠΕ. Ασκεί ρόλο συντονιστικό και εποπτικό στη λήψη μέτρων βελτίωσης από τις Διοικήσεις των νοσοκομείων.

Παρά τα πολύ θετικά αποτελέσματα δεν επιτρέπεται εφησυχασμός, δήλωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. «Τους τελευταίους μήνες, οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίον βλέπουμε την υγεία στην Ελλάδα είναι συνεχείς. Η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται ολοένα και πιο εύκολη» Πρόσθεσε ότι «το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης δείχνει, ως προς τη γενική εικόνα του ΕΣΥ, ένα τελείως διαφορετικό ΕΣΥ από αυτό που συνήθως παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να επισημανθεί».
Εξήγησε ότι με το νέο νόμο οι διοικητές αξιολογούνται και στα δύο χρόνια, αν η αξιολόγησή τους είναι κακή φεύγουν. Δηλαδή, πρόσθεσε, «τους διοικητές δεν τους αξιολογεί μόνο ο Υπουργός, τους αξιολογούν και οι ασθενείς τους. Δίνουμε στους ασθενείς τη δύναμη να αξιολογούν τον διοικητή του κάθε νοσοκομείου. Αυτή είναι η ουσία αυτής της μεταρρύθμισης», ανέφερε ο υπουργός υγείας.

«Με την καθιέρωση της αξιολόγησης από τους ίδιους τους ασθενείς, αποδεικνύουμε ότι τα νοσοκομεία μας δεν φοβούνται να μετρηθούν και να βελτιωθούν, υπηρετώντας με διαφάνεια και σεβασμό τον πολίτη», δήλωσε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Εντός του Οκτωβρίου θα αποσταλεί υποστηρικτικό ενημερωτικό υλικό σε όλα τα νοσοκομεία, με στόχο την πληρέστερη κατανόηση της λειτουργίας της εφαρμογής και την καλύτερη ενημέρωση των ασθενών και του προσωπικού. «Για πρώτη φορά, η φωνή των ασθενών αποκτά πραγματική δύναμη. Η εμπειρία τους καθοδηγεί την αλλαγή και χτίζει ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που ακούει, μαθαίνει και βελτιώνεται καθημερινά», ανέφερε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη.