Αυτισμός: Κλειδί ο ρόλος του γονέα στη διάγνωση – Ποιο είναι το κατάλληλο σχολείο για τα παιδιά
Ακούστε την κυρία Δέσποινα Α. Μπαστάκη, Αναπτυξιακή Παιδίατρο και Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών να ξεκαθαρίζει το τοπίο σχετικά με τις διαταραχές φάσματος αυτισμού, τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης αλλά και τον καίριο ρόλο των γονιών και των εκπαιδευτικών τόσο στη διάγνωση όσο και στην καθημερινότητα των παιδιών
Ένα στα 36 παιδιά ανήκει στο φάσμα του αυτισμού, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών. Aν και μέχρι σήμερα έχει συντελεστεί μεγάλη πρόοδος σχετικά με την έγκαιρη διάγνωση και τις στοχευμένες θεραπείες, εξακολουθεί να υπάρχει η παραπληροφόρηση γύρω από τις διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, με αποτέλεσμα να κορυφώνεται η αγωνία των γονιών μετά από μια τέτοια διάγνωση.
Μπορούμε, όμως, να πούμε ότι ζούμε σε μια εποχή έκρηξης της διαταραχής του αυτιστικού φάσματος; Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια όσον αφορά την έγκαιρη διάγνωση; Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών, στη διαχείριση της κατάστασης; Η Δρ Δέσποινα Α. Μπαστάκη, Παιδίατρος – Αναπτυξιακή Παιδίατρος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνη Αναπτυξιολογικού Ιατρείου Νοσοκομείου ΜΗΤΕΡΑ λύνει κάθε απορία.
Ακούστε τη συζήτηση στο podcast που ακολουθεί: